Over ons

UNIQLO is een modern Japans bedrijf dat de wereld inspireert om casual vrijetijdskleren te dragen.

UNIQLO heeft een duidelijke groei gekend door vrijetijdskleding van hoge kwaliteit aan te bieden tegen redelijke prijzen, gebaseerd op zijn SPA business model (Specialty Store Retailer of Private Label Apparel). Dat model is gericht op het ontwerp, de productie, de distributie en de retail.

De eerste winkel van UNIQLO ging open in 1984 in Japan. UNIQLO heeft wereldwijd nu meer dan 1.900 winkels en projecten, o.m. in het VK, China, Hong Kong, Zuid-Korea, de VS, Frankrijk, Singapore, Rusland, Taiwan, Maleisië, Thailand, Duitsland en Australië.

UNIQLO, dat deel uitmaakt van de Fast Retailing Group, is vastbesloten om de doelstellingen van de mission statement van de groep te halen: "De kleding, de conventionele manier van denken én de wereld te veranderen." Onze visie is gedurfd; wij willen bovendien uitgroeien tot de belangrijkste groep van kledingwinkels in de wereld. Wij geloven oprecht dat we deze ambitie kunnen realiseren door de beste klantenervaring te bieden van de hele winkelstraat. De visie van UNIQLO is er altijd één geweest van klantgerichtheid: de klant komt op de eerste plaats.

Producten, winkels, diensten, mensen, management. Alles wat we doen, draait om degene die onze kleren draagt.

Uniqlo komt dit najaar 2018 naar Nederland; wij open onze eerste winkel op de Kalverstraat, in het centrum van Amsterdam.

Deze drie verdiepingen tellende winkel, met een oppervlakte van bijna 2 040 m² zal ons LIFEWEAR concept voor mannen, vrouwen, kinderen en baby’s aanbieden. De UT-collectie (UNIQLO T-shirts) krijgt een speciale afdeling. Na de opening van de Uniqlo Antwerpen en Brussels winkels, zal deze nieuwe winkel de grootste winkel in de Benelux zijn EN één van de grootste in Europa.

In het kort

Adres:
Bezirk Charlottenburg-Wilmersdorf , 10789 Berlin, DE