Heidelberg Benelux B.V. logo

Product Specialist Service Sales Nederland

  • Heidelberg Benelux B.V.
  • Haarlem (klanten door heel Nederland)
  • Contract duration unspecified
  • Full Time, Home office possible
  • Published: 1 week ago
Be an early applicant
Product Specialist Service Sales NederlandHeidelberg Benelux B.V.

Heidelberg is wereldwijd marktleider in oplossingen voor de grafische industrie. Met een sterke focus op innovatie, duurzaamheid en klantgerichtheid bieden wij een breed scala aan producten en diensten die onze klanten helpen hun productiviteit en winstgevendheid te verhogen. Binnen onze Nederlandse organisatie zoeken wij een gedreven Product Specialist Service Sales die het verschil wil maken in klantrelaties en commerciële groei. Voor Nederland werken wij vanuit ons kantoor in Haarlem.


Jouw rol

Als Product Specialist Service Sales ben jij verantwoordelijk voor de verkoop van ons volledige portfolio aan Lifecycle Service-producten in Nederland. Je werkt nauw samen met het verkoopteam en stuurt het lokale 2S-serviceteam aan waar nodig. Je onderhoudt bestaande klantrelaties en identificeert nieuwe kansen in de markt. Je bent een sleutelfiguur in het verbinden van sales, service en marketing om onze klanten optimaal te bedienen.

Wat ga je doen?

  • Adviseren en uitbreiden van klanten op professioneel niveau voor al hun servicebehoeften volgens de richtlijnen en targets van onze service organisatie.
  • Ontwikkelen en introduceren van bestaande en nieuwe serviceproducten die bijdragen aan het commerciële succes van Heidelberg.
  • Opstellen en opvolgen van openstaande offertes, technische voorstellen en service overeenkomsten
  • Ontwikkelen van globale en lokale marketingstrategieën voor het uitbreiden van bestaande en nieuwe accounts.
  • Samenwerken met interne collega’s zoals de Service Manager, service en verkoopmedewerkers.
  • Begeleiden, trainen en motiveren van de interne salesmedewerkers in het optimaliseren en behouden van servicecontracten.
  • Zorgdragen voor een snelle en klantgerichte afhandeling van vragen en klachten.
  • Up to-date houden van klantendatabases, markttrends en concurrentie-informatie.
  • Monitoren van contractwinstgevendheid per product en regio.

Wat breng jij mee?

  • Aantoonbare ervaring in een servicegerichte B2B verkoop, bij voorkeur binnen de grafische industrie.
  • Sterke commerciële en communicatieve vaardigheden.
  • Klantgerichte instelling en een proactieve houding.
  • Vermogen om zelfstandig te werken maar vooral ook in teamverband te presteren.
  • Bereidheid tot reizen binnen Benelux en occasioneel internationaal.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (Duits is een pre).

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende en veelzijdige functie binnen een toonaangevend internationaal bedrijf.
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden.
  • Een competitief salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Flexibele werkmogelijkheden (thuiswerken).
  • Een inspirerende werkomgeving met betrokken collega’s.



Logo Heidelberg Benelux B.V.
Heidelberg Benelux B.V.
1 Job

Our Location

Heidelberg Benelux B.V.Mollerusweg 102, 2031 BZ Haarlem, Nederland
Commute Time
- - : - -

These jobs were popular with other job seekers

Warehouse Employee - Utrecht

Picnic GmbH
Haarzuilens