Important Information Regarding Cookies

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.More info.
Continue

FAQ

faq

Op deze pagina vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over StepStone.


 

  • Hoe werkt StepStone?

    U kunt uw vacatures op StepStone plaatsen. Wij kunnen uw vacature online plaatsen, maar u kunt het ook zelf doen. De vacature staat in beide gevallen binnen 24 uur op onze website. Als u uw vacature zelf online plaatst via onze ‘online bestellingen’, hoeft u alleen de vijf stappen volgen. Achteraf krijgt u een bevestiging als uw vacature online staat. Iedere vacature blijft 30 dagen online staan. Als u al een StepStone account heeft, kunt u uw vacature ook zelf via uw account online plaatsen. De vacature staat dan onmiddellijk online.

    De functieomschrijving mag zo lang zijn als u wilt en u kunt zelf de lay-out kiezen.

    Uw vacature wordt ook verstuurd naar een selectie van kandidaten die aan de gewenste criteria voldoen. U kunt zelf de sollicitaties volgen via uw account op de StepStone website.

  • Hoe ontvang ik de sollicitaties?

    Op de StepStone website
    U kunt alle sollicitaties via StepStone bekijken via uw account. U krijgt de loginnaam en het wachtwoord van uw account per e-mail toegestuurd. Hier kunt u bijvoorbeeld ook de vacatures opnieuw online plaatsen.

    Via e-mail
    U kunt er ook voor kiezen alle sollicitaties via e-mail te ontvangen.

    Via uw eigen systeem
    U kunt de sollicitaties ook via uw eigen website ontvangen.

  • Waar kan ik terecht als ik vragen of problemen heb?

    U heeft een vaste contactpersoon bij StepStone waarbij u terecht kunt met al uw vragen over uw contract. Voor praktische vragen over hoe u vacatures online kunt plaatsen, kunt u bij onze Customer Support terecht via het telefoonnummer 00800-88811223 (vanuit het buitenland: +32 (0)2-2099800).

  • Hoe plaats ik een vacature op StepStone?

    U kunt zelf een vacature online plaatsen via online bestelling. In vijf eenvoudige stappen vult u alle informatie in. Uiterlijk 24 uur later staat uw vacature online. U hoeft daarvoor geen StepStone account te hebben, deze wordt nadien aangemaakt.

    Als u al een contract heeft bij StepStone, kunt u op uw account nieuwe vacatures aanmaken. Kies de template die u wilt gebruiken, voeg uw logo toe en kies de tekstkleur. Vervolgens kunt u de tekst van de vacature toevoegen in de velden. U kunt uw vacature op ieder moment tijdens het proces bekijken zoals deze online zal verschijnen.

    Kies ook de categorieën waarin uw vacature geplaatst moet worden: kandidaten die in een categorie zoeken die u gekozen heeft voor uw vacature, vinden dan uw vacature. Voeg ook informatie toe over uw organisatie en vergeet de contactgegevens niet.

    Tegen betaling van een meerprijs, kunnen wij uw vacatures online plaatsen.

  • Wat als ik meer dan één vacature online wil plaatsen?

    U kunt zoveel vacatures online plaatsen als u wilt. In dat geval is het wel voordeliger om contact op te nemen met een StepStone medewerker om te overleggen wat onze andere, goedkopere opties voor uw vacatures zijn. Als u belt naar het nummer 00800-88811223 (vanuit het buitenland: +32 (0)2-2099800), verbinden wij u door met onze contactpersoon. Die bekijkt dan samen met u welke oplossing het interessantst en het efficiëntst is voor uw vraag. U hoeft uw vacatures niet zelf online te plaatsen: dit kunnen wij voor u doen.

  • Wie plaatst mijn vacature online?

    Dat kiest u zelf: u kunt uw vacature zelf online plaatsen via de online bestelling, u kunt zelf uw vacature online plaatsen via uw account als u al klant bent bij StepStone of wij kunnen dit voor u doen.

  • Hoe komt mijn vacature eruit te zien?

    U kiest zelf of u een standaard of een gepersonaliseerde template gebruikt . U kunt zelfs een volledig aan uw merk aangepaste template kiezen! U bepaalt dus zelf hoe uw vacature op onze website verschijnt. Ook de lengte van de vacature kiest u zelf. In tegenstelling tot de richtlijnen voor de lengte van een tekst die kranten en dagbladen hanteren, heeft u bij StepStone alle vrijheid.

  • Hoelang staat mijn vacature online?

    Uw vacature staat normaal gesproken 30 dagen online. Als u een vacature minder lang online wilt plaatsen, kan dat ook. Heeft u de vacature zelf online geplaatst met de online bestelling, dan ontvangt u een loginnaam. Met uw account kunt u uw vacature offline plaatsen wanneer u wilt.
    Ook als u uw vacature zelf met uw account heeft aangemaakt, kunt u deze zelf offline plaatsen. U kunt een vacature altijd terugzien op uw account nadat deze offline geplaatst is. U kunt dan, wanneer gewenst, de statistieken bekijken of de vacature opnieuw online plaatsen.

  • Hoelang duurt het voordat mijn vacature online staat?

    Als u klant bent bij StepStone en een account heeft, kunt u uw vacature onmiddellijk online plaatsen. Als u de vacature online plaatst met een online bestelling of als u deze door ons online laat plaatsen, staat uw vacature binnen 24 uur online (op werkdagen).

  • Hoe kan ik betalen?

    Bij een online bestelling kiest u zelf hoe u betaalt: per factuur of per creditcard. Wanneer u contact met ons opneemt en een contract afsluit, kunt u per factuur betalen.

  • Hoe vinden kandidaten mijn vacatures?

    U plaatst vacatures aan de hand van relevante categorieën. Kandidaten die een vacature met dezelfde eisen zoeken, zien uw vacatures in de resultatenlijst. Uw vacature wordt ook middels onze Job Agent verstuurd naar kandidaten die een relevant profiel hebben. De nieuwste vacatures verschijnen steeds bovenaan de resultatenlijst.
    Uw vacature kan ook opnieuw bovenaan de resultatenlijst geplaatst worden of opnieuw met de Job Agent verstuurd worden als deze al langer online staat. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met uw StepStone contactpersoon of via het telefoonnummer 00800-88811223 (vanuit het buitenland: +32 (0)2-2099800).

Een vraag of opmerking? Bekijk onze FAQ of
Contacteer ons