Important Information Regarding Cookies

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.More info.
Continue

Whitepapers - Social Media

Whitepapers Internationaal
Werving via social media: feit of hype?

Whitepaper: Augustus 2013


EN

Social media maken steeds meer deel uit van ons dagelijkse leven en dus is ook het bedrijfsleven begonnen met het gebruiken van social media om verschillende doelgroepen te bereiken. Communicatie via social media wordt gebruikt voor een groter bereik bij verschillende doelstellingen: om nieuwe klanten aan te trekken, om het contact met bestaande klanten te onderhouden en om toekomstige werknemers te bereiken.

StepStone is met name geïnteresseerd in het aspect werving via social media en heeft informatie verzameld uit verschillende bronnen om te weten te komen wat het rendement van werving via social media is. In deze whitepaper zijn de gegevens opgenomen van Europees onderzoek naar de mening en ervaringen van werkzoekenden en werkgevers in Oostenrijk, België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.


Whitepapers Internationaal
Social Media report 2010

Whitepaper: Maart 2010


EN

Steeds meer bedrijven gebruiken, of overwegen het gebruik van social media in hun recruitment proces. De wereld van recruitment kanalen is aan het veranderen en levert veel kansen en uitdagingen op voor organisaties en werkzoekenden. Helaas is er op dit moment weinig informatie te krijgen over het gebruik van social media en zijn impact op recruitment in Europa. Veel mensen zijn actief op tenminste één social medium - om te delen, te vinden en gevonden te worden. Met miljoenen profielen die gratis toegankelijk zijn voor iedereen, lijkt social media een gouden kans voor recruiters. Maar hoeveel bedrijven maken er nou eigenlijk gebruik van social media voor hun werving? En hoe succesvol zijn ze? Blijft social media, of wordt dit een grote flop? Om dit gat te vullen heeft de vacaturesite StepStone een onderzoek gehouden om informatie en statistieken te verzamelen over dit steeds populairder wordende kanaal. Dit document is gemaakt om meer duidelijkheid te krijgen over dit kanaal in termen van de recruitment sector.

Whitepaper downloaden