Important Information Regarding Cookies

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.More info.
Continue

Whitepapers - Employer Branding

Whitepapers Recruitment
StepStone-handleiding Werkgeversmerk

Whitepaper: Januari 2012


 

Het werkgeversmerk is de ware identiteit van uw onderneming of organisatie. Het weerspiegelt de waarden die uw onderneming onderscheidt van de rest, met betrekking tot de wijze waarop u uw werknemers behandelt. Het biedt een gedragscode en helpt u alle ondernemingsactiviteiten te evalueren.

Een goed werkgeversmerk is iets waarbij iedereen in de onderneming baat bij heeft en waaraan iedereen dagelijks kan bijdragen. Employer branding is de eenvoudigste manier om een volledig beeld te bieden van hoe het voelt om voor uw onderneming te werken. Het eindresultaat van een gezond werkgeversmerk: betere werving, meer engagement, groter behoud van werknemers en betere financiële resultaten.

StepStone, waar u ook uw vacature kunt plaatsen, heeft een enquête gehouden onder organisaties en werkzoekenden. Na het zien van de resultaten, ontdekten we dat wervingsorganisaties behoefte hebben aan praktische tips en informatie. Daarom is deze korte handleiding geschreven.

Whitepaper downloaden

Whitepapers Recruitment
Employer branding - De hype voorbij

Whitepaper: April 2011
     

Nu de war for talent in alle hevigheid woedt, moeten organisaties zich meer dan ooit inspannen om de aandacht van getalenteerde kandidaten op zich te vestigen. Hierbij kan employer branding een essentiële rol spelen. StepStone heeft onlangs onderzoek naar gedaan naar de actuele trends op het gebied van Employer branding. De uitkomsten van het onderzoek bieden een waardevol inzicht in de manier waarop organisaties hun werkgeversmerk kunnen optimaliseren om zich positief te onderscheiden van andere werkgevers op de huidige, krappe arbeidsmarkt. Ook laten de resultaten zien dat alleen een zeer zorgvuldig gecultiveerd werkgeversmerk een organisatie kan helpen aan een voordelige positie op de steeds krapper wordende arbeidsmarkt. Aan het eind van dit rapport vindt u praktische aanbevelingen voor het ontwikkelen en onderhouden van uw werkgeversmerk.

Whitepaper downloaden