Als schadebeheerder ben je het intern en extern aanspreekpunt voor de vloot- en goederenschades bij jouw klanten. Deze bestaan uit middelgrote en grote transportfirma’s. Je focus ligt dus op schadegevallen gerelateerd aan het wegvervoer.
Je volgt deze schades zelfstandig op:
- Je zorgt voor een juiste interpretatie van de schade aangiftes en een correcte, snelle en efficiënte regeling van de schade.
- In de afwikkeling van de schadedossiers ga je analytisch, probleemoplossend en proactief te werk.
- Je informeert en adviseert je klanten, onderhandelt met verzekeraars, en zorgt voor een professionele en degelijke communicatie met alle betrokken partijen.
- Je voert alle daarmee samenhangende administratieve taken correct en tijdig uit.
- Je levert feedback aan de commerciële afdeling over de schaderegeling door verzekeraars en de kwaliteit van de polissen van jouw klanten.
- In overleg met de relatie-of afdelingsverantwoordelijke ga je soms mee op klantenbezoek en rapporteer je over de schadestatistieken.
- Je hebt aandacht voor signalen: klachten, opportuniteiten, …