Op de afdeling Contactcenter Claim bij Achmea komen allerlei vragen binnen van klanten van de labels FBTO en Centraal Beheer. Ze bellen met allerlei vragen over schademeldingen op de woonverzekeringen. De ene keer gaat het over de status van de schademelding, de andere keer wordt de schademelding gelijk met de klant afgehandeld. Het kan hierbij bijvoorbeeld gaan over waterschade waarbij de inboedel vervangen moet worden of over een brand in de keuken. Je neemt de schade aan, vraagt goed door en bepaalt op basis van de voorwaarden en wet & regelgeving of de klant een vergoeding krijgt of dat er een schadeherstelbedrijf ingeschakeld moet worden. Je legt duidelijk uit hoe je tot je beslissing komt en zorgt ook dat de klant gelijk de uitbetaling krijgt. Daarnaast is het belangrijk dat je signaleert op fraude, want dit komt helaas nog vaak voor. Is de schade melding erg complex? Dan verbind je de klant door met de juiste afdeling.
Maar ik heb geen ervaring, is dit erg?
Nee hoor! Je start namelijk op 22 maart 2021 met een fulltime opleiding van 4 weken, waarin je alle kneepjes van het vak leert. Het is wel belangrijk dat je ervaring hebt met het communiceren met klanten. Ook ga je het WFT Basis en WFT Schade Particulier diploma behalen, hierin leer je alles over wet & regelgeving van schadeverzekeringen. Deze diploma's kun je op kosten van YoungCapital behalen. Het WFT Basis diploma moet je vóór de startdatum behaald hebben, de WFT Schade moet je binnen 3 maanden behaald hebben.
Praktische info
Als klantenservice medewerker schade bij Achmea in Leeuwarden kun je zelf bepalen voor hoeveel uur per week je aan de slag gaat. Een min-max-contract noemen we dat. De mogelijkheden zijn 26-32 of 28-34. Jouw werktijden zijn ook flexibel, maar het is wel belangrijk dat je minimaal twee avonden in de week kunt werken en één keer in de zes weken op zaterdag. De werktijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 16.30 uur.