De Facility manager organiseert de diensten van de klant(en) op één site of op diverse sites (op vaste basis of projectmatig), binnen de vastgestelde budgetten, volgens een voorgeschreven werkorganisatie en werkprogramma en andere overeengekomen afspraken. De Facility Manager kan werkorganisaties bedenken, uitschrijven, optimaliseren in nauwe samenspraak met de klant, en deze na goedkeuring in de betrokken organisatie implementeren.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Implementeren en/of beheren van serviceconcepten bij de klant.
- Aanspreekpunt en organisator voor de opdrachtgever en diens klantorganisatie.
- Vertalen van SLA’s en contractafspraken naar een kwaliteitssysteem.
- Periodiek evaluaties houden met leveranciers om contractafspraken te toetsen.
- Behouden en uitbreiden van contractomzet.
- Controleren van financiële objectstaten en accorderen van inkomende facturen van leveranciers.
- Opstellen van financiële begrotingen, kwartaal- en managementrapportages.
- Verzorgen van het relatiebeheer op operationeel niveau.
- Uitvoeren van interim- en projectopdrachten bij de klant.
- Participeren in interne projecten.
- Aansturen van de Facility Coördinatoren en andere medewerkers.