Waarom kiezen voor Eneco?
Wij willen dat iedereen moeiteloos kan meedoen aan de energietransitie. Dat kan alleen als we klanten nog beter gaan helpen. Drempels voor ze wegnemen om te verduurzamen door te luisteren én te weten waar de klant nou echt behoefte aan heeft. Als kartrekker in de energietransitie heeft Eneco als eerste te maken met nieuwe duurzame energiebronnen en nieuwe manieren van energieopslag en -management. Onze klanten veranderen in hoog tempo. De digitale consument wil snel, naadloos en relevant klantcontact. Om in deze dynamische omgeving te excelleren, veranderen we onszelf ook regelmatig. We zijn continue bezig met het implementeren van slimme oplossingen om het klantcontact op de juiste plek te af te handelen en de medewerkers de tools te geven om de klant in 1x goed te helpen.
Als Expert Lead WFM & Partnermanagement ga jij aan de slag bij Eneco Customer Care. Customer Care is het hart van onze klantgerichte organisatie. Met zo’n 250 collega’s binnen Eneco World en 650 collega’s op andere vestigingen (bij onze partners) draag je bij aan het resultaat van de afdeling voor onze klanten van Eneco, Oxxio en WoonEnergie. Je bent onderdeel van het Customer Care kernteam dat bestaat uit de Expert Leads en Product Owners. Samen met dit team geef je richting aan onze klantbeleving, haal je feedback op en spar je over de toekomst van klantcontact.
Eneco Customer Care is volop in beweging en geen dag is hetzelfde. We hebben de verandering ingezet om een flexibele, uitdagende organisatie te worden, waar multidisciplinair samenwerken in teams centraal staat. Door de agile werkwijze kunnen we razendsnel inspelen op de behoeften van de klant en ontwikkelingen in de markt. Onze kernwaarden zijn: SAMEN, FOCUS, TRANSPARANTIE, FEEDBACK GEVEN EN VERBETEREN.
Als expertlead ben je verantwoordelijk voor twee teams; WFM (8 fte) en Partnermanagement (4 fte). Je bent naast HR verantwoordelijke ook verantwoordelijk voor de visie op de vakgebieden WFM en Partnermanagement en coacht en ontwikkelt de experts in de teams op basis van je visie.
Binnen het WFM team zijn alle verantwoordelijkheden met betrekking tot forecasting, capaciteitsmanagement, roostering en realtime management belegd. Hiermee wordt de volledige Customer Care van Eneco, Oxxio en WoonEnergie geserviced. Zowel het B2C als het B2B klantcontact. Het WFM team werkt decentraal in een Agile omgeving waarbij het grootste gedeelte van het werk belegd is bij onze vijf outsourcepartners. Al onze outsourcepartners werken centraal in onze WFM tool Verint.
Het Partnermanagementteam focust zich op onze outsourcepartners en is daarin verantwoordelijk voor contractmanagement, borging van de juiste governance, operationele performance en is het ‘bindmiddel’ tussen de Eneco organisatie en onze outsourcepartners. Met als doel om ervoor te zorgen dat het onze partners aan niks ontbreekt om tegen een juiste prijs het maximale resultaat te behalen.
Je hebt steeds verschillende snelle leercurves doorgemaakt en je kunt je nieuwe omgevingen en situaties snel eigen maken door grondige analyse. Je hebt lef, een hoog energie niveau, een positieve instelling en executiekracht. Zodat je de beoogde doelstellingen realiseert in een steeds sneller veranderende organisatie.
Daarnaast is het volgende belangrijk:
Een flexibel in te richten arbeidsvoorwaardenpakket.