Mooie interim opdracht als assistent projectmanager ofwel Project Management Officer.
Als PMO-er fungeer je als rechterhand, sparringpartner en vervanger van de projectmanager. In opdracht van de projectmanager voer je, soms zelfstandig maar veelal in teamverband je werkzaamheden uit. Je hebt een belangrijke taak bij de voorbereiding en uitvoering van multidisciplinaire projecten en/of programma's. Het gaat hierbij om ondersteunende taken op het gebied van rapporteren, planning & resourcemanagement, kostenbeheersing (projectbegroting en - calculaties), risico & issue management, scope &change management.
Zo voer je verbeteropdrachten uit op het gebied van project- en procesaanpak om de afdeling of onderdelen daarvan verder te ontwikkelen c.q. professionaliseren. Ook vervul je de rol van projectsecretaris: je stelt (voortgangs-) rapportages, plannen (risicoplan, communicatieplan) en beslisdocumenten op ten behoeve van de stuurgroep. Je draagt zorg voor juiste, volledige en tijdige documentatie en archivering. Je stelt een kwaliteitsplan op waarbij de interne en externe regelgeving is geborgd (compliance). Je vervult de rol van quality-assurance c.q. kwaliteitsborging voordat de projectdocumenten ter besluitvorming worden aangeboden.
Voor deze opdracht wordt je vooral ingezet op het invoeren van planningen, Issue lijsten en Risico overzichten in het nieuwe SAP 4 Hana systeem. De PMO-ers zijn betrokken bij het verzamelen van de gegevens, voeren de gegevens in in de projectomgevingen in SAP en voeren correcties door na controle door de projecteigenaren.
De projecten zijn op het gebied van water-infrastructuur en worden gemanaged volgens de Vitens Project Aanpak. Deze VPA is gebaseerd op de Prince2 methode. Met jou taak voor het invoeren van planningen, Issue lijsten en Risico overzichten in het nieuwe SAP 4 Hana systeem, draag je dus wezenlijk bij aan een goed borging van de Projecten.
Andere werkzaamheden die ook bij jou als Project Management Officer horen zijn de opdrachtverstrekking aan adviesbureaus, aannemers etc. Je onderhandelt met bevoegd gezag zoals gemeenten, Rijk, provincie en waterschappen over vergunningen. Je beoordeelt meer- en minderwerk en onderhandelt hierover geeft functioneel leiding aan het projectteam. Je behartigt de belangen van Vitens met relevante stakeholders.
In opdracht van de projectmanager stel je diverse planningen op, stel je projectbegrotingen op, maak je kosten analyses en signaleer je afwijkingen. Je vervult de rol van projectsecretaris en stelt voortgangsrapportages op, maakt risico- en communicatieplannen en beslisdocumenten ten behoeve van de projectboard en stuurgroep.
Je leert de organisatie en werkwijzen van de afdeling kennen, je doet projectmanagement ervaring op en oriënteert je op verdere doorstroming binnen de afdeling. Doorstroming is in de richting van professional of in de richting van project-, proces-, teammanagement. Je werkt aan verdere inhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling door de combinatie van verschillende opdrachten, opleiding en coaching.
De opdracht is in principe tot eind juni, maar kan mogelijk worden verlengd.
Je wordt gedetacheerd bij onze opdrachtgever. Je salaris is in de lijn met schaal 9 van de CAO waterbedrijven.
Verder heb je de keuze voor een leaseauto of reiskostenvergoeding.
Bij Yacht heb je volop ontwikkelingsmogelijkheden en hebben we een ruim aanbod aan trainingen / cursussen.
Uiteraard maak je onderdeel van ons netwerk en kan je jouw kennis en kunde delen met onze professionals.