Een bericht over Cookies

Stepstone maakt gebruik van cookies op deze site. Deze cookies zijn van belang voor het goed functioneren van deze site. Meer informatie over cookies.
Akkoord
 | 
Beveiliging  | Over StepStone  | Selecteer taal: NL EN
Over Ons

Op deze pagina's vindt u meer informatie over StepStone. Heeft u nog meer vragen over StepStone? Neem contact met ons op via info@stepstone.nl

Veelgestelde vragen

Account op StepStone

(Heb je een vraag over je CV, vacatures zoeken, je Job Agent of solliciteren?)

  1. Waarom moet ik mijn account bevestigen en hoe doe ik dat?
    We vragen je om je account te bevestigen om er zeker van te zijn dat het opgegeven e-mailadres correct is en omdat we zeker willen weten dat jij een account hebt aangevraagd. Na aanmelding ontvang je een e-mail met daarin de link om je account te bevestigen.
  2. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik deze opvragen?
    Je kan je wachtwoord opvragen door je e-mailadres in te vullen op de pagina wachtwoord vergeten. Volg daarna de instructies in de e-mail die je ontvangt van StepStone.
  3. Hoe wijzig ik gegevens in mijn account?
    Door in te loggen op je StepStone account kun je al je gegevens inzien en wijzigen.
  4. Hoe kan ik mij uitschrijven bij StepStone?
    Als je niet langer gebruikt wilt maken van de diensten van StepStone kan je jouw account verwijderen door in te loggen en vervolgens te kiezen voor 'Verwijder Mijn Persoonlijke Pagina' onder mijn account.

Let op!
Bij het verwijderen van je account worden alle eerder opgeslagen gegevens verwijderd en is het niet mogelijk deze op een later tijdstip weer terug te halen. Je kan hierna niet meer inloggen op StepStone tenzij je opnieuw een account aanmaakt. Mocht je ervoor kiezen je alleen af te willen melden voor de nieuwsbrief of JobAgent doe dit dan onder de betreffende subtitels onder Carrière Menu.

 

CV

(Heb je een vraag over je StepStone account, vacatures zoeken, je Job Agent of solliciteren?)

  1. Hoe plaats ik mijn CV op StepStone?
    Je kan je CV uploaden via je StepStone account. Er zijn twee mogelijkheden om dit te doen.
    • Een bestaand CV in Word of PDF uploaden.
    • Een CV aanmaken op je StepStone account. Mocht je nog geen CV hebben dan kan je deze hier aanmaken door alle gegevens over jezelf en jouw ervaringen hier in te vullen.
  2. Waarom lukt het niet om mijn CV/foto te uploaden?
    De meest voorkomende reden waarom het uploaden van een CV/foto niet lukt, is omdat de bestandsnaam fout is. In de bestandsnaam van een CV/foto mogen geen punten, komma's, streepjes, haakjes, spaties of andere leestekens voorkomen. Zodra dit wel het geval is, lukt het uploaden niet. Ik wil je daarom adviseren om nog eens naar de bestandsnaam van je CV/foto te kijken en zo nodig aan te passen. De tweede reden dat het uploaden niet lukt kan zijn omdat het bestand te groot is.
  3. Hoe kan ik gegevens in mijn CV wijzigen?
    Je kan gegevens in je CV wijzigen op je account onder CV beheren.
  4. Is het mogelijk om mijn CV anoniem te plaatsen?
    Ja, bij het aanmaken van je CV krijg je de vraag hoe recruiters jouw CV mogen zien. Hier kan je de status van je CV zetten op zichtbaar (met contactinformatie en foto) of anoniem (zonder contactinformatie en foto).
  5. Waarom zou ik mijn CV uploaden op StepStone?
    Op deze manier ben je vindbaar voor werkgevers die toegang hebben tot onze CV database. Zonder dat je solliciteert op een functie kun je dus toch gevonden en benaderd worden door werkgevers. Daarnaast maakt het solliciteren via je StepStone account gemakkelijker!
  6. Kan ik zien welke werkgevers mijn CV hebben bekeken?
    Nee, het is niet mogelijk om te zien welke werkgevers je CV hebben bekeken. Wel kan je zien hoeveel recruiters je CV hebben bekeken.
  7. Hoe kan ik mijn CV verwijderen/op inactief stellen?
    Je kan je CV op inactief zetten door dit aan te geven bij CV bewerken. Je CV is dan niet zichtbaar voor recruiters, maar blijft wel bewaard op je account. Het volledig verwijderen van je CV kan door dit aan te klikken onder CV beheren. Je StepStone account blijft dan wel bestaan.
  8. Hoe zorg ik dat mijn CV goed vindbaar is voor werkgevers?
    Bekijk al onze tips voor je CV onder carrière advies.
  9. Ik ben bang dat mijn huidige manager mijn CV vindt in de database, kan ik daar iets aan doen?
    Ja, je kan aangeven welke werkgevers (bedrijfsnaam) jouw CV niet mogen bekijken. Je kan dus je huidige werkgever uitsluiten voor jouw CV.

 

Vacatures zoeken

(Heb je een vraag over je StepStone account, je CV, je Job Agent of solliciteren?)

  1. Hoe kan ik vacatures zoeken op StepStone?
    Je kan vacatures zoeken via de startpagina van StepStone. Hier kan je zoeken op functie, trefwoorden, bedrijven of op locatie. Bij gedetailleerd zoeken kan je precies aangeven welke filters je wilt toepassen. En natuurlijk is het ook mogelijk vacatures te zoeken via de StepStone App voor iPhone of Android.
  2. Op welke criteria kan ik gedetailleerd vacatures zoeken op StepStone?
    Via de functie gedetailleerd zoeken kan je filteren op functiecategorie, land, contract type, type werk, branche, ervaringsniveau en trefwoorden.
  3. Kan ik ook zoeken op trefwoorden?
    Je kan trefwoorden invullen op de startpagina bij vacature zoeken in het veld 'Wat'. Als je een woord ingeeft zal het systeem in een drop down je verschillende mogelijkheden geven van trefwoorden die hierop lijken.
  4. Hoe verstuur ik een vacature naar een vriend/kennis?
    In het overzicht links naast de vacature vind je de optie voor het verzenden van de vacature naar vriend/kennis. Via deze optie kun je de vacature via e-mail doorsturen.
  5. Kan ik een vacature opslaan?
    Als je bent ingelogd op je StepStone account krijg je de optie 'Bewaar de vacature' links in het overzicht van de vacature. Deze kan je vervolgens weer terugvinden onder mijn opgeslagen vacatures op je account.

 

Job Agent

(Heb je een vraag over je StepStone account, je CV, vacatures zoeken of solliciteren?)

  1. Op welke criteria kan ik een Job Agent aanmaken?
    Je kan een JobAgent aanmaken op de volgende criteria; Locatie, functiecategorie, regio/land, branche, trefwoorden, contract type, type werk, branche en ervaringsniveau. Daarnaast is het mogelijk specifieke bedrijven in je JobAgent op te nemen of deze uit te sluiten.
  2. Hoe kan ik het beste een Job Agent aanmaken op basis van trefwoorden?
    Als je een Job Agent aanmaakt gebaseerd op trefwoorden let er dan op dat deze juist worden genoteerd. Bijvoorbeeld;
    • Bij één trefwoord worden alle vacatures getoond die dit woord, of een variant hierop, bevatten. Bijvoorbeeld het woord product, zorgt er voor dat je ook vacatures ontvangt met daarin het woord producten.
    • Bij meerdere trefwoorden worden alle vacatures getoond die tenminste één van deze woorden bevatten. Als je bijvoorbeeld het woord "product manager" ingeeft, worden alle vacatures getoond die of het woord "product" of het woord "manager" bevatten. Wil je dat beide woorden in de vacature voorkomen verbind deze dan met het woord AND, zodat er staat Product AND Manager.
  3. Waarom ontvang ik vacatures die niet bij mijn criteria passen?
    De reden waarom je vacatures ontvangt die niet bij jouw profiel passen kan zijn dat je meerdere Job Agents hebt die nog niet volledig zijn ingevuld. Een Job Agent stuurt je een e-mail als er een vacature beschikbaar is die aan de door jouw ingevulde eisen voldoet. Zodra je weinig tot niks invult, past bijna elke vacature bij jouw eisen en ontvang je dus veel ongeschikte vacatures. Als je ze volledig invult, ontvang je passende vacatures. Dit vergroot de kans op het vinden van de juiste baan.
  4. Hoe kan ik een Job Agent wijzigen of stop zetten?
    Je kan je Job Agent wijzigen of verwijderen via je account op StepStone. Onder 'vacatures per e-mail' vind je deze mogelijkheden.

 

Solliciteren

(Heb je een vraag over je StepStone account, je CV, vacatures zoeken of Solliciteren?)

  1. Hoe kan ik solliciteren op een vacature via StepStone?
    Je kan solliciteren via de solliciteerbutton onderaan elke vacature. Soms kan je reageren via het StepStone formulier waarbij je je cv en motivatiebrief kan uploaden. Werkgevers kunnen er ook voor kiezen om een externe link te plaatsen waardoor je wordt doorgelinkt naar de solliciatiepagina van het bedrijf zelf.
  2. Wat zijn de vervolgstappen van mijn sollicitatie?
    StepStone bemiddelt niet tussen kandidaten en bedrijven. Nadat je sollicitatie is verstuurd via StepStone zal het desbetreffende bedrijf contact met je opnemen over de voortgang van de sollicitatie. Mocht dit erg lang duren dan kan je het beste contact op nemen met het bedrijf zelf. Zij hebben het beste zicht op de voortgang van de sollicitatieprocedure.
  3. Ik ben op zoek naar werk; hoe kunnen jullie mij hierbij helpen?
    StepStone is een vacaturesite die vacatures online plaatst. Vervolgens kunnen kandidaten zelfstandig zoeken naar geschikte vacatures. Wij kunnen je helaas niet direct helpen bij het zoeken naar een baan, dit zal je zelf moeten doen. Wel hebben we een aantal opties die het zoeken makkelijker maken. Zo kun je een Job Agent aanmaken en/of je cv uploaden. Kijk voor meer advies voor je sollicitatie op de carrière advies pagina.
  4. Heb ik een account nodig om te kunnen solliciteren?
    Nee, je hebt geen account nodig om te kunnen solliciteren via StepStone.
  5. Kan ik mijn verstuurde sollicitaties opslaan en terug kijken?
    Sollicitaties die je via het StepStone formulier hebt verstuurd worden opgeslagen op je StepStone account.

Mocht je vraag hier niet tussen staan neem dan contact met ons op via info@stepstone.nl

Neem contact op

E-mail: info@stepstone.nl