StepStone Solutions biedt oplossingen om het rekruteringsproces te vereenvoudigenOneStep telt in Europa al 140 klanten. Niet alleen in het buitenland maar ook in België zetten grote en kleine bedrijven steeds vaker de stap naar een automatisering van een deel van hun aanwervingsproces. Waarom hebben de nieuwe technologieën de HR-wereld de laatste jaren zo ingrijpend veranderd? Jan Heiremans, managing director van StepStone Belgium, spreekt van het selfserviceconcept. Volgens Regis McKenna heeft dat concept de voorbije 50 jaar voor de grootste aanpassingen gezorgd. En volgens Jan Heiremans geldt dat ook voor de wervingssector. “Het Internet is de ultieme vorm van selfservice. Er is een win-win-situatie voor beide partijen: in een winkel krijgt een klant een grote keuze en een directe toegang tot de producten. Hij is ertoe bereid een deel van het werk te doen waardoor de winkel sneller en efficiënter werkt. Hetzelfde geldt voor sollicitanten: zij zijn bereid een inspanning te leveren en hun cv in te vullen op de jobsecties van bedrijven omdat ze meteen toegang hebben tot de bedrijven alsook een duidelijk overzicht van wat het bedrijf te bieden heeft. Het bedrijf kan veel efficiënter werken omdat de kandidaat al het grootste deel van de administratieve taak op zich heeft genomen.” StepStone heeft hieruit geleerd en de essentie van het concept vertaald naar zijn oplossingen voor het automatiseren van aanwervingprocessen. Zo verloopt alles sneller, efficiënter en minder tijdrovend. Concreet biedt StepStone OneStep de kleinere bedrijven een volledig geïntegreerde en modulair opgebouwde totaaloplossing aan. Bedrijven kunnen volgens hun eigen behoeften kiezen voor een wervingsite in hun eigen huistijl, het beheer van een databank met cv’s of een compleet recruitment management systeem. Sterke groei in Europa In Europa hebben de technologieën van StepStone Solutions hun sporen al verdiend. Onder andere Irish Life, Arval PHH, Robert Bosch, TNT Express, Adecco, Coca Cola, Pfizer, PricewaterhouseCoopers en Shell gebruiken een oplossing van StepStone om hun HR-processen te automatiseren. En onlangs heeft StepStone haar klantenbestand uitgebreid met nieuwe bedrijven in Noorwegen (Galileo, sports equipment chain XXL, The Public Roads Administration,…), Zweden (Vodafone) en Denemarken (Carlsberg). Intussen telt StepStone Solutions al meer dan 140 referenties in Europa. Wat is het geheim van dit succes? Alle klanten kunnen rekenen op een hogere Return on Investment en een sneller wervingsproces: Carlsberg heeft in StepStone een partner gevonden om ten eerste haar aanwervingstrategie te optimaliseren en er ten tweede zeker van te zijn dat haar kandidaten op een professionele manier opgevolgd worden. Carlsberg zal gebruikmaken van StepStone technologie om een eigen talentendatabase op te richten en zo de beste kandidaten te vinden. Canon maakt gebruik van de on-linewervingssite van StepStone voor Engels-, Frans- en Duitstalige kandidaten. Het ziet de aanpak van StepStone Solutions als een kans om de organisatie van het HR-departement opmerkelijk te verbeteren.
StepStone technologieën: 100% tevredenheid in België In België telt StepStone OneStep al een uitgebreid klantenbestand waar onlangs nog onder meer VLM Airlines, TUI en Passage Fitness aan werden toegevoegd. Andere klanten die al voor deze oplossing gekozen hadden, zoals D’Ieteren, Toyota, Walibi en Carrefour Belgium, hebben hun contracten verlengd. De oplossingen van StepStone leveren meetbare resultaten op. Passage Fitness in België. Passage Fitness heeft met 26 clubs, 55.000 leden en meer dan 600 medewerkers in zijn wervingsproces echt nood aan een tijdsbesparende oplossing zoals OneStep. “Dankzij OneStep hebben wij maar liefst 20 tot 25% van onze tijd uitgespaard”, aldus Lies Flour, Werving & Selectie Manager van Passage Fitness. De vrijgekomen uren kunnen worden besteed aan projecten binnen het HR-beleid, gericht op het welzijn en de tevredenheid van de medewerkers en leden. Dankzij OneStep kan Passage Fitness, dat sinds eind 2004 gebruikmaakt van deze oplossing, alle ingezonden cv’s op een gestructureerde manier verwerken en tevens de wervingsreserve efficiënt beheren. “Je hebt niet langer uren zoekwerk en een hele papierberg nodig om de beste kandidaat te vinden. De database is immers zo opgesteld dat je zonder veel problemen snel de meest geschikte persoon kan contacteren. Het grote voordeel van OneStep is trouwens dat alle kandidaten een antwoord krijgen, wat ons imago alleen maar ten goede komt.” Carrefour in België. StepStone Solutions zorgt bij Carrefour voor verbluffende resultaten. Zo hebben ze na één jaar maar liefst 17.000 cv’s verwerkt met slechts vier personen. Alle kandidaten hebben een gepersonaliseerd antwoord gekregen.
Over StepStone StepStone werd in 1996 opgericht in Noorwegen en was de eerste onderneming die on-linewerving ontwikkelde in Europa. Vandaag is StepStone de belangrijkste Europese aanbieder van on-linecarrièremogelijkheden en -wervingsdiensten. De wervingssites van StepStone zijn beschikbaar in 13 Europese landen en stellen de wervende bedrijven op een snelle en effectieve manier kandidaten voor. Dankzij StepStone’s wervingsoplossingen kunnen klanten hun eigen carrièresites gebruiken en zowel externe als interne kandidaten bereiken. Bedrijven waaronder Tandberg, IKEA, Coca Cola, Deutsche Bank, Toyota Motor Europe, Whirlpool Corporation, Levis Strauss, Bertelsmann, KLM, Manpower, Vedior en KPMG doen een beroep op de diensten van StepStone om gekwalificeerd personeel te vinden in heel Europa. www.stepstone.com
StepStone België, Jan Heiremans, tel.: 02/209 97 11, jan.heiremans@stepstone.be Redleg, Cathy Schoels, tel.:02/678 06 02, cathy.schoels@redleg.be
Technische gegevens StepStone OneStep
StepStone, de specialist in on line recruitment, biedt naast een on-lineportaalsite ook oplossingen voor het automatiseren van wervingsprocessen. Het kan zowel complexe processen met Hire.com als eenvoudige processen met OneStep ondersteunen. StepStone OneStep is speciaal ontworpen voor kleine en middelgrote bedrijven. De nadruk ligt op een snelle set-up, gebruiksgemak en eenvoudige administratie. De tool kan makkelijk aangepast worden aan individuele behoeften, van een eigen jobpagina tot een volledig managementsysteem. Met StepStone OneStep verliezen bedrijven geen tijd en kunnen ze even snel een Return on Investment realiseren. De voordelen van OneStep zijn:
StepStone België, Jan Heiremans, tel.: 02/209 97 11, jan.heiremans@stepstone.be |
Terug Print |