{cookieLaw.implicit.headerMessage}

{cookieLaw.implicit.message}
{cookieLaw.implicit.dismiss}
 | 
Beveiliging  | Over StepStone  | Selecteer taal: NL EN
{DashBoard/Candidates.JobSearch}
{Forms/SearchForm.WhatNote}
{Forms/SearchForm.WhereNote}

Mooie werkomgeving is goed voor de motivatie

yns_w10_image_mooie_werkomgeving Denkt u dat uw werkomgeving invloed heeft op uw werk? Een goede werkomgeving, maakt uw werk in ieder geval aangenamer. U kunt uw leidinggevende natuurlijk niet onmiddellijk overtuigen om heel het kantoor opnieuw in te richten, maar door een paar aanpassingen kunt u uw werkomgeving aangenamer maken. Hieronder vind u een paar tips!
  • U kunt een paar meubels anders plaatsen om zo uw werkomgeving anders in te delen.  Voor een mooi uitzicht kunt u bijvoorbeeld uw bureau naar het raam toe draaien. Of u kunt u computer verplaatsen naar de andere kant van uw bureau. Als u een eigen kantoor heeft dan kunt u nadenken over wat de meest efficiënte manier is om uw meubels te plaatsen. Af en toe uw werkomgeving aanpassen, heeft een positieve invloed op uw motivatie.
  • Planten zijn goed voor de creativiteit en de motivatie. Een mooi plantje kopen voor uw bureau is een goedkope en eenvoudige manier om uw werkomgeving wat aangenamer te maken. Of waarom geen vissen op uw bureau zetten? Misschien maakt een vrolijk goudvisje uw werkomgeving plots veel interessanter en is het goed voor uw motivatie. Vergeet natuurlijk niet dat planten af en toe water nodig hebben en dat ook een vis wat verzorging vraagt!
  • Zijn er bij u op het werk schilderwerkzaamheden gepland? Met wat geluk kunt u misschien de kleur van uw werkomgeving kiezen. U kunt beter geen al te opvallende kleur kiezen, maar ga bijvoorbeeld voor een leuk accent of één muur in een andere kleur. Dat is altijd leuker dan naar een witte muur te moeten kijken. En u zult zien dat een mooi accent goed is voor uw motivatie.
  • Heeft u een witte muur in uw kantoor zonder decoratie? Hang wat mooie decoratie op die u motiveert. Misschien kunt u een foto van het team ophangen of een andere leuke afbeelding die uw werkomgeving opfleurt. Heeft u liever wat meer variatie? Overweeg dan om een digitale fotolijst op te hangen of om een schilderij bij de kunstuitleen te halen.
  • Als u geen grote veranderingen kan aanbrengen in uw werkomgeving, kunt u misschien gewoon uw kantoor gewoon goed opruimen. U zult zien dat een opgeruimd bureau uw motivatie een boost geeft. Stop de draden van uw computer ook zoveel mogelijk weg, zodat uw werkomgeving er ordelijk uitziet.
  • Zorg dat alles op uw bureau georganiseerd staat opgeborgen. U moet uw werk snel en gemakkelijk kunnen uitvoeren. Een opgeruimde werkomgeving is mooi, maar als u elke minuut moet opstaan om documenten te gaan halen, kunt u ze misschien toch beter gewoon op uw bureau laten liggen.
  • Een overvolle werkomgeving is slecht voor uw motivatie. Als u veel mappen op uw bureau heeft liggen of in uw kast, dan kunt u ze het best in digitale dossiers zetten. Dit is ook goed voor het milieu.
  • Een ruimte met een paar banken waar u tot rust kan komen op het werk is misschien een luxe, maar geen overbodige luxe. Het is ook goed voor de motivatie. Naast vergaderzalen, kunt u in uw werkomgeving ook een aparte ruimte vrijhouden om informele gesprekken te voeren en eventueel te ontspannen in uw pauze.
  • De plek van waar u werkt kan ook verschil uit maken. Solliciteer bijvoorbeeld eens op vacatures in Amsterdam in een mooi grachtenpand of vacatures in Rotterdam aan het water.
Wij wensen u alvast veel succes bij het inrichten van een inspirerende en motiverende werkomgeving.

{cms.SimilarArticle.header}

Hoe krijg je een positieve werkhouding?

CPIMAGE:14153|image-positive

Door een positieve werkhouding wordt je dag een stuk aangenamer, heb je minder stress en kun je ook je kansen op succes op het werk vergroten. Positieve mensen worden meer gerespecteerd, worden gezien als leiders en kunnen anderen inspireren en motiveren.

{cms.article.collection.read_more}

8 tips om je werk beter te plannen

CPIMAGE:11949|image-plannen

Verdrink je in het werk? Heb je het gevoel dat je niet efficiënt werkt? Dan heb je ongetwijfeld heel wat stress! Misschien kan je gewoon je werk beter plannen.  Een goede planning zorgt ervoor dat je meer tijd hebt voor je taken... en dus minder stress hebt! Plannen, organiseren, opbergen,... we zullen onze geheimen met je te delen, zodat je je eigen ritme vindt en efficiënter kan werken!

{cms.article.collection.read_more}

Hoe herken je een workaholic?

Heb je wel eens te horen gekregen dat jij een workaholic bent? Iemand die 's avonds lang op kantoor zit en het altijd druk heeft, krijgt die naam al snel. Maar wat is een workaholic nu eigenlijk? StepStone heeft een aantal typische eigenschappen van een workaholic op een rijtje gezet.

{cms.article.collection.read_more}

Hard werken versus efficiënt werken

CPIMAGE:10763|image_efficientwerken

Velen onder ons zijn bang hun baan te verliezen en gaan daarom steeds harder werken, met andere woorden, meer uren werken. Meer werken en langere dagen maken betekent echter niet dat je efficiënt werkt. Misschien kan je wel evenveel werk verrichten in minder tijd, misschien zelfs wel meer. “Verstandig” werken is de boodschap wanneer je niet wilt bezwijken onder de steeds toenemende werkdruk en een chronisch slaaptekort.

{cms.article.collection.read_more}

Help, ik heb een ‘mid-carrière-crisis’!

CPIMAGE:10641|2011-09-20-newsletter-image-midcarriere

Ook al heb je een succesvolle carrière, toch heb je het gevoel dat er iets ontbreekt. Je twijfelt sterk of je jezelf deze baan nog ziet doen over vijf jaar. En die twijfel wordt steeds sterker. Klinkt dit je bekend in de oren? Dan zit je misschien wel in een 'mid-carrière-crisis'. De term 'mid-carrière-crisis' verwijst naar het fenomeen dat steeds meer mensen er zelf voor kiezen om op middelbare leeftijd een nieuwe weg in te slaan. We geven je niet alleen drie scenario's van de mid-carrière-crisis , maar tonen ook wat je er aan kan doen.

{cms.article.collection.read_more}

Onze Channels