Een bericht over Cookies

Stepstone maakt gebruik van cookies op deze site. Deze cookies zijn van belang voor het goed functioneren van deze site. Meer informatie over cookies.
Akkoord
 | 
Beveiliging  | Over StepStone  | Selecteer taal: NL EN
Baan Zoeken
(functie, trefwoorden of bedrijf)
(stad, provincie of postcode)

Hoe krijg je een positieve werkhouding?

CPIMAGE:14153|image-positive

Door een positieve werkhouding wordt je dag een stuk aangenamer, heb je minder stress en kun je ook je kansen op succes op het werk vergroten. Positieve mensen worden meer gerespecteerd, worden gezien als leiders en kunnen anderen inspireren en motiveren.

Meer lezen

Lunchpauze, tips voor op het werk

CPIMAGE:12877|lunchpauze, tips

Je lunchpauze goed besteden? StepStone geeft je in dit artikel enkele nuttige tips. Zo kan je de lunchpauze op het werk optimaal besteden.

Meer lezen

Leer blij te zijn als de wekker gaat!

CPIMAGE:13479|image-wekker

Iedereen kent het gevoel, iedereen weet hoe het is en de meeste mensen hebben er dagelijks last van; dat gevoel als ’s ochtends vroeg de wekker gaat. Een nieuwe, lange werkdag staat je te wachten met verantwoordelijke taken, langdradige vergaderingen en suffe netwerkafspraken. Dat eeuwige gevoel van de ochtenddip. In dit artikel vertellen we je hoe je leert juist blij te zijn als de wekker gaat!

Meer lezen

Mentale vermoeidheid tijdens en na werk

CPIMAGE:13302|Mentale vermoeidheid

Mentale vermoeidheid is een steeds meer voorkomende psychische klacht. Mensen zijn zich hier vaak niet bewust van. Echter kan kan je deze vermoeidheid voor een gedeelte zelf binnen de perken houden. Hoe? Dat leggen we graag uit in dit artikel.

Meer lezen

5 Tips voor een ontspannen baan

CPIMAGE:13093|Ontspannen baan

Heb jij wel eens last van stress en zou je je meer willen ontspannen onder werk? Dan zijn deze tips misschien wel wat voor jou. Toepasbaar voor alle banen!

Meer lezen

Hoe blijf je fit en alert op het werk?

CPIMAGE:12843|image-fit (3)

Een baan neemt een groot deel van je tijd in beslag: vaak is het lastig om genoeg te slapen en krijg je eigenlijk niet genoeg lichaamsbeweging. Dit zorgt er voor dat je je moe en loom voelt. Dit is echter helemaal niet nodig, want ook onder werktijd kan je fit blijven!

Meer lezen

Symptomen die wijzen op een burn-out

CPIMAGE:12736|Kaars

Een burn-out is wel even iets anders dan het maandagmorgensyndroom. Een burn-out is zelfs heftiger dan een normale depressie. Bij een burn-out houden de symptomen aan, ook als je de stressfactoren wegneemt. Daarom is het heel lastig om na een burn-out je geestelijk evenwicht terug te vinden. Bij een burn-out stapelt een combinatie van factoren zich in de loop der tijd op, dus is het belangrijk om de symptomen zo vroeg mogelijk te herkennen.

Meer lezen

8 tips om je werk beter te plannen

CPIMAGE:11949|image-plannen

Verdrink je in het werk? Heb je het gevoel dat je niet efficiënt werkt? Dan heb je ongetwijfeld heel wat stress! Misschien kan je gewoon je werk beter plannen.  Een goede planning zorgt ervoor dat je meer tijd hebt voor je taken... en dus minder stress hebt! Plannen, organiseren, opbergen,... we zullen onze geheimen met je te delen, zodat je je eigen ritme vindt en efficiënter kan werken!

Meer lezen

Hoe herken je een workaholic?

Heb je wel eens te horen gekregen dat jij een workaholic bent? Iemand die 's avonds lang op kantoor zit en het altijd druk heeft, krijgt die naam al snel. Maar wat is een workaholic nu eigenlijk? StepStone heeft een aantal typische eigenschappen van een workaholic op een rijtje gezet.

Meer lezen

Hard werken versus efficiënt werken

CPIMAGE:10763|image_efficientwerken

Velen onder ons zijn bang hun baan te verliezen en gaan daarom steeds harder werken, met andere woorden, meer uren werken. Meer werken en langere dagen maken betekent echter niet dat je efficiënt werkt. Misschien kan je wel evenveel werk verrichten in minder tijd, misschien zelfs wel meer. “Verstandig” werken is de boodschap wanneer je niet wilt bezwijken onder de steeds toenemende werkdruk en een chronisch slaaptekort.

Meer lezen

Help, ik heb een ‘mid-carrière-crisis’!

CPIMAGE:10641|2011-09-20-newsletter-image-midcarriere

Ook al heb je een succesvolle carrière, toch heb je het gevoel dat er iets ontbreekt. Je twijfelt sterk of je jezelf deze baan nog ziet doen over vijf jaar. En die twijfel wordt steeds sterker. Klinkt dit je bekend in de oren? Dan zit je misschien wel in een 'mid-carrière-crisis'. De term 'mid-carrière-crisis' verwijst naar het fenomeen dat steeds meer mensen er zelf voor kiezen om op middelbare leeftijd een nieuwe weg in te slaan. We geven je niet alleen drie scenario's van de mid-carrière-crisis , maar tonen ook wat je er aan kan doen.

Meer lezen

5 tips voor een relaxte middagpauze

CPIMAGE:8943|5 tips voor een relaxte middagpauze

De lente is in het land, veel mensen gaan lekker naar buiten tijdens hun middagpauze. Een goede middagpauze kan uw productiviteit een boost geven! Wij willen u in dit artikel enkele ideeën geven voor een middagpauze die u voldoende energie geeft voor de rest van de dag.

Meer lezen

Mooie werkomgeving is goed voor de motivatie

CPIMAGE:8578|yns_w10_image_mooie_werkomgeving

Denkt u dat uw werkomgeving invloed heeft op uw werk? Een goede werkomgeving, maakt uw werk in ieder geval aangenamer. U kunt uw leidinggevende natuurlijk niet onmiddellijk overtuigen om heel het kantoor opnieuw in te richten, maar door een paar aanpassingen kunt u uw werkomgeving aangenamer maken. Hieronder vind u een paar tips!

Meer lezen

Welzijn op het Werk … Een Modeverschijnsel?

Wellness op het werk is al geruime tijd geen taboe meer. Steeds vaker worden bedrijven geconfronteerd met absenteïsme, zelfmoord en ziekteverzuim veroorzaakt door de enorme toename van de werkdruk binnen de organisatie. Werkdruk veroorzaakt stress! Spanningen hebben een negatief effect op de productiviteit en het sociale klimaat dat er binnen een organisatie heerst.

Meer lezen

Leren Omgaan Met Werkdruk

Indien u het hoofd boven water wilt houden en niet met één been in uw graf wil stappen, kunt u maar best stappen ondernemen om de werkdruk te verminderen en beter met spanningen en werkdruk leren om te gaan. Wees: “Zen” is de boodschap.

Meer lezen

De gezondheidsrisico's van lange werktijden

CPIMAGE:4633|risico

"Aan het eind van ieder dag heeft het lichaam behoefte aan rust en ontspanning." Slechts weinigen kiezen voor een lange werkdag, maar sommigen komen er gewoon niet onderuit. Vaak lijdt hun gezondheid hieronder.

Meer lezen

Effecten van stress

CPIMAGE:4277|Stress

"Als u niet op tijd iets aan stress doet dan kunt u er op den duur lichamelijk aan onderdoor gaan." De meest gevaarlijke misvatting over stress is dat het gewoon een psychologisch probleem is. In werkelijkheid heeft het zich in het verre verleden ontplooid als een van onze fysieke verdedigingsmechanismen. De reacties die ooit noodzakelijk waren voor het dagelijks overleven zijn echter slecht aangepast aan de omstandigheden van de moderne wereld. Begrijpen wat stress is en welke invloed het op ons heeft is de eerste stap in het omgaan met de problemen die het veroorzaakt.

Meer lezen

Burnout? Burnin!

CPIMAGE:4257|Burnout

"Gelukkig kan men ook van een burnout afkomen. Dit proces is de zogenaamde burnin." Misschien functioneert u prima onder stress, maar als u te veel stress niet (h)erkent, loopt u het risico overspannen te raken of een burnout te krijgen. Vrijwel iedereen reageert verschillend op stress. Bij de één zijn de klachten meer psychisch en bij de ander meer lichamelijk van aard. Een combinatie van beiden is ook mogelijk.

Meer lezen

Het eerste ziektejaar

CPIMAGE:4226|Het eerste ziektejaar

"U bent ziek als u op medische gronden niet in staat bent uw eigen werk of ander passend werk te doen." Wat gebeurt er als u ziek wordt? Wat wordt er van u verwacht en wat kunt u van de werkgever verwachten? Dit artikel beschrijft de procedure bij ziekteverzuim en verschaft u meer inzicht in uw rechten en plichten.

Meer lezen

Onze Channels